Co to jest pozycjonowanie witryny internetowej w wyszukiwarkach?
Pozycjonowanie strony internetowej SEO (Search Engine Optimization) to zestaw metod i środków mających na celu zwiększenie znaczenia strony internetowej w oczach wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu w wyszukiwarkach. Najprościej rzecz ujmując, jest to zestaw zadań, które sprawią, że Twoja strona będzie miała większe szanse na znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyszukiwarek, a co za tym idzie – na przyciągnięcie większej liczby użytkowników.
Jakość treści. Wszystkie materiały (teksty, zdjęcia, filmy, itp.) powinny być dobrze przygotowane i w pełni odpowiadać na potrzeby użytkownika.
Struktura strony powinna być dobrze zaprojektowana. Powinna być przyjazna dla użytkownika, który powinien mieć możliwość szybkiego znalezienia potrzebnych mu informacji.
Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach do skutecznego pozycjonowania stron nie wystarczy wykonanie serii zadań: tak prosta i magiczna instrukcja krok po kroku po prostu nie istnieje. Jest to raczej złożone i kompleksowe zadanie. Tak więc, aby skutecznie promować swoją stronę internetową musi spełniać szereg parametrów:
- Jakość treści. Wszystkie materiały (teksty, obrazy, filmy itp.) muszą być dobrze przygotowane i w pełni odpowiadać życzeniom użytkownika.
- Dobrze rozwinięta struktura serwisu. Powinno to być wygodne dla klienta, użytkownik powinien mieć możliwość szybkiego odnalezienia potrzebnych mu informacji.
- Świadomość marki i masa linków. Obowiązuje tu prosta zasada: „im więcej Cię znają, tym więcej ludzie o Tobie mówią”, a w oczach wyszukiwarek brzmi to tak: „im więcej Cię znają, tym więcej linków prowadzi do Twojej strony”.
- Szybkość ładowania strony internetowej. W ostatnim czasie staje się to coraz istotniejszym czynnikiem ze względu na rosnącą popularność urządzeń mobilnych i mobilnego Internetu. Ważne jest, aby śledzić optymalizację kodu i skryptu, aby przyspieszyć ładowanie witryny. Szczególną uwagę należy zwrócić na wyświetlacz na urządzeniach mobilnych.
- Czynniki behawioralne są obecnie jednym z głównych czynników rankingowych.
- Czynniki handlowe. Jeśli jest to strona komercyjna, muszą być obecne takie elementy jak:
- numer telefonu
- formularz zamówienia (jeżeli jest dostępny u konkurencji)
- koszyk na zakupy (jeśli jest dostępny u konkurencji)
- filtrowanie (jeżeli jest dostępne u konkurencji)
- kontakty
- inne elementy, które pomagają użytkownikowi w wyborze produktu lub usługi.
Ważne jest, aby zrozumieć, że metody promocji w wyszukiwarkach stale się zmieniają i ulepszają. Więc to, co działało wczoraj, może nie działać jutro i na odwrót. Prześledźmy główne okresy rozwoju algorytmów wyszukiwarek. Pomoże to zrozumieć zasadę promocji w ogóle.
Pozycjonowanie SEO-strony co to jest i jakie są rodzaje?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, promocja SEO to cały szereg działań, które wymagają systematycznej pracy – od pracy nad treścią po budowanie masy linków. Ale warunkowo całą pracę można podzielić na 2 typy:
- optymalizacja wewnętrzna
- optymalizacja zewnętrzna
Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo każdemu typowi.
Optymalizacja strony wewnętrznej
To cały kompleks środków, które stosujesz bezpośrednio na swojej stronie, a nie na zewnętrznych zasobach. Oto kilka przykładów takich zadań:
- Kompilacja rdzenia semantycznego (etap wstępny);
- Opracowanie pliku robots.txt i sitemap.xml;
- Korekta błędów technicznych;
- Prace związane z optymalizacją na stronie – pisanie tekstu, pisanie Title i tagów META. W świecie SEO nazywa się to „optymalizacją na stronie”;
- Poprawa struktury witrynyl
- Optymalizacja obrazów, filmówl
- Praca nad czynnikami komercyjnymil
- Praca nad czynnikami behawioralnymi.
Należy pamiętać, że wszystkie wymienione powyżej parametry muszą być stale monitorowane i korygowane. Doświadczeni specjaliści SEO tworzą dla siebie listy kontrolne i regularnie sprawdzają dla nich witryny. W przeciwnym razie możesz przegapić ważny błąd, który doprowadzi do utraty ruchu.
Optymalizacja strony zewnętrznej
Optymalizacja zewnętrzna – wręcz przeciwnie, to zestaw działań, które wykonujesz na stronach internetowych zewnętrznych. Z reguły jest to praca z masą niezbędnych do tego linków i praca nad świadomością marki.
Aby uzyskać dobrą liczbę linków prowadzących, ważne jest, aby:
- Pisanie i publikowanie artykułów odbywało się na zewnętrznych autorytatywnych stronach www;
- Umieszczać informacje prasowe;
- Wymiana linków z wartościowymi stronami;
- Współpraca z dziennikarzami;
- Zwiększać świadomość marki bez linkowania.