Jak pozycjonować w PrestaShop?

Chcąc sprzedawać w internecie, nie musimy już na samym początku inwestować wielkich środków pieniężnych. Wystarczy wybrać odpowiednią platformę sprzedażową, dzięki której nasza oferta będzie mogła dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Świetnie do tego celu nadaje się Prestashop. Musimy jednak pamiętać, że kluczowe są kwestie związane z jej pozycjonowaniem. O jakich czynnościach pamiętać?

Kiedy przydaje się audyt?

Nim zaczniemy przeprowadzać działania pozycyjne, trzeba sprawdzić, jak sprawuje się strona internetowa. To zwłaszcza istotne dla osób, które nie zaczynają “od zera”, lecz próbowały już swoich sił w sprzedaży internetowej, oferują produkty bądź usługi, korzystając ze strony postawionej na PrestaShop. Należy w takiej sytuacji przeprowadzić audyt, który odpowie na najważniejsze pytania, w szczególnie jak wygląda strona sklepu od strony technicznej. Dzięki tym działaniom można wskazać bariery przeszkadzające w pozycjonowaniu. Oceńmy treści w serwisie – jakiej są jakości, czy są dopasowane do wymogów SEO i nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi. Dobrze też sprawdzić, jak pozycjonuje się bezpośrednia konkurencja.

Szybkie działanie sklepu – absolutna podstawa

Jako że sklepy na PrestaShop są hostowane na zewnętrznych serwerach, musimy wybrać taki, który sprawdzi się “w boju”. Jego parametry mają ogromne znaczenie dla strony – jej efektywnego działania. Najważniejsza jest przepustowość i możliwości techniczne. Musimy mieć pewność, że serwer poradzi sobie z ruchem w sklepie. W tym samym kontekście trzeba pomyśleć o szybkości działania strony, a mianowicie tego, w jakim czasie się załaduje. Negatywnie na to wpływa wiele czynników, między innymi zbyt duża waga plików, jakie zostały na niej umieszczone. Pamiętajmy, że czas to pieniądz, a więc żaden klient nie będzie czekał, aż otworzy mu się strona. Szybko zacznie szukać czegoś innego, korzystając z usług konkurencji. Ma to również znaczenie dla robotów Google – strony mające problemy z ładowaniem są oceniane jako mniej wartościowe.

Najważniejsze działania – pamiętaj o nich!

  • Przygotuj mapę strony. Jest ona niezbędna, by odnaleźć drogę, zwłaszcza w miejscu, którego nie znamy. Przydaje się też podczas tworzenia sklepu internetowego. To dlatego, że algorytmy uwielbiają porządek w strukturze strony. Musi być maksymalnie logiczna.
  • Przekierowuj w odpowiedni sposób, aby ustrzec się błędów, które szybko zniechęca użytkowników do robienia zakupów w naszym sklepie i jednocześnie zmniejsza potencjał pozycjonowania. Klient zawsze powinien być przekierowany we właściwe miejsce.
  • Meta dane są szczególnie istotne dla algorytmów Google. Zatroszcz się zwłaszcza o meta title i meta description, czyli tytuł i krótki opis strony. Są one widoczne w wynikach wyszukiwania Google.
  • Zatroszcz się też o właściwe treści na stronie, które mają odpowiednią długość, są właściwie nasycone frazami, cechują się przemyślaną strukturą (nagłówki H2, H3, H4 itd.), są w pełni unikalne i mają wartość merytoryczną.
  • Nie można też zaniedbywać linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Umieśćmy linki w wartościowych miejscach, zwiększając tym samym szanse, że więcej klientów pojawi się na naszej stronie.

Pamiętając o tych kilku kwestiach, sprawimy, że pozycjonowanie PrestaShop będzie maksymalnie skuteczne, co wpłynie na sukcesy w sprzedaży internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *