Zadbaj o infrastrukturę informatyczną firmy z outsourcingiem IT

Efektywność pracy przedsiębiorstw zależy od wielu czynników. Sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi, umiejętność zwiększania udziałów w rynku, kultura organizacyjna czy też atrakcyjność oferty – to tylko niektóre z elementów, o które należy zadbać, aby odnieść sukces. Obecnie, rozwój wyżej wspomnianych obszarów jest ściśle związany z jakością posiadanej infrastruktury IT. Wraz z ekspansją biznesu staje się ona coraz bardziej rozbudowana, a jej usprawnienia są koniecznie jeśli chcemy zachować konkurencyjność oraz wysoki standard pracy operacyjnej.

Koszty obsługi informatycznej

Współczesne firmy są narażone na wiele ryzyk. Odpowiednie reagowanie na usterki oprogramowania lub sprzętu, dbałość o bezpieczeństwo danych czy też zapewnienie właściwych warunków do pracy zdalnej wiążą się z kosztami. Niestety wiele małych i średnich firm nie może pozwolić sobie na rozwijanie etatów dla odpowiednio wykwalifikowanych informatyków. W takich przypadkach rozsądnym rozwiązaniem jest outsourcing IT – powierzenie obsługi informatycznej firmy zewnętrznemu partnerowi. Pozwala to na optymalizację kosztów i przeniesienie kapitału w inne obszary funkcjonowania biznesu.

Wybierz swoje usługi IT

Niewątpliwym atutem zewnętrznej obsługi informatycznej jest możliwość wyboru pożądanych przez nas usług IT. Uznani na rynku partnerzy tacy jak warszawska firma NetSupport pozwalają podpisać indywidualnie dopasowaną umowę, która pokryje dokładnie te obszary IT, na których zależy nam najbardziej. Wśród najchętniej wybieranych usług wyróżnić można dostarczanie sprzętu i oprogramowania, tworzenie sieci komputerowych oraz organizację pracy w chmurze. Jeśli nie chcemy zaprzątać sobie głowy jakimikolwiek działaniami informatycznymi, możemy postawić na outsourcing IT w formie kompleksowej.

Outsourcing IT – dlaczego warto?

Wdrażając outsourcing IT możemy liczyć na szereg udogodnień. Na przykładzie firmy NetSupport wyróżnić można:

  • Redukcję kosztów – brak konieczności utrzymywania zespołu IT na etacie pozwala ulokować zaoszczędzone środki w inne obszary biznesu,
  • Idealnie dopasowaną ofertę – tylko od Ciebie zależy jakie obszary IT Twojej firmy będą obsługiwane przez zewnętrznych specjalistów,
  • Dostęp do nowych technologii – outsourcing IT obejmuje dostarczanie sprzętu i oprogramowania dopasowanych do potrzeb Twojej firmy. Jest to bardzo istotny aspekt zewnętrznej obsługi informatycznej, gdyż rozwój biznesu wymaga wdrażania coraz nowocześniejszych rozwiązań w tym zakresie,
  • Brak przestojów – szybka reakcja na usterkę to jedno. Jeśli jednak awaria jest poważna, uznani w branży partnerzy powinni zapewnić sprzęt zastępczy, który pozwoli Ci zachować ciągłość funkcjonowania biznesu.

Odpowiedni partner – czyli jaki?

Osoby zainteresowane zewnętrzną obsługą informatyczną mogą wybierać spośród wielu ofert. Zanim jednak zdecydujemy się na podpisanie umowy na outsourcing IT, postarajmy się prześwietlić wybranego partnera. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na rynkowe doświadczenie. Firma, która funkcjonuje w branży już jakiś czas z pewnością lepiej identyfikuje potrzeby Klientów i jest w stanie zarekomendować dokładnie te usługi, których potrzebujemy. Warto zapytać także, czy dana firma dysponuje specjalistami z konkretnych dziedzin IT. Pozwoli to uzyskać rzetelną obsługę w pożądanych przez nas obszarach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *