Czym jest i jak zacząć dropshipping?
Przed prowadzeniem sprzedaży internetowej powstrzymują cię związane z nią koszty i ryzyko? Dowiedz się więcej o modelu dropshipping – na czym dokładnie polega sprzedaż produktów oraz jak ją rozpocząć.
Czym jest i jak działa dropshipping?
Jeżeli zajmujesz się lub zamierzasz się zająć sprzedażą internetową, warto abyś dowiedział się, co to jest dropshipping. Prowadząc własny sklep internetowy, większość osób posiada własny magazyn i ma bezpośredni kontakt ze sprzedawanym towarem. Model dropshippingu polega natomiast na współpracy z hurtownią lub dostawcą, który zamówione w twoim sklepie przedmioty wysyła od razu do klienta. Jest to zatem sposób pozwalający sprzedawać produkty, jednocześnie minimalizując koszty, dzięki przeniesieniu obowiązku kompletowania oraz wysyłki zamówionego towaru na jego producenta bądź dystrybutora.
Dropshipping zawęża się zatem do prowadzenia sklepu internetowego, którego celem jest pozyskiwanie klientów, a następnie zbieranie zamówień, obsługi dokonanych płatności oraz przekazania potrzebnych do wysyłki danych klientów firmie, która zajmuje się wysyłką towaru. W celu pozyskania nowych klientów, sprzedawca powinien szczególną uwagę przywiązać do reklamy swojego sklepu, inwestując również w innego rodzaju działania, które zwiększą ruch na jego stronie, takie jak optymalizacja strony, promowanie w social mediach czy podjęcie współpracy z zewnętrznymi serwisami oraz influencerami.
Kiedy szczególnie sprawdzi się dropshipping? Z pewnością jest to prosty model logistyczny, idealny dla początkujących w branży. Jest on też idealnym rozwiązaniem między innymi dla sprzedawców handlujących na portalach aukcyjnych czy też sprzedających wielkogabarytowe produkty, których wysyłka i koszty z nią związane bywają problematyczne. Dropshipping w sklepie internetowym posiada wiele zalet, jednak należy pamiętać, że niezwykle istotny jest wybór dostawcy – warto kierować się nie tylko proponowaną ofertą, ale przede wszystkim jego rzetelnością oraz warunkami sprzedaży.
Dropshipping – jak zacząć?
Wiedząc, jak działa model dropshippingu i ile zalet za sobą niesie, warto dowiedzieć się również, jak dropshipping zacząć. W pierwszej kolejności powinieneś określić asortyment, jaki zamierzasz umieścić w swoim sklepie – metoda ta umożliwia ci wybór praktycznie rodzaju towaru. Dobrze jest jednak wziąć pod uwagę produkty, które nie są często zwracane lub reklamowane przez kupujących, jak na przykład odzież. Warto też prześledzić konkurencję na rynku, posiadającą takie same przedmioty w swojej ofercie.
Istotną zaletą tej metody jest fakt, że sprzedaż możesz rozpocząć nie tylko wtedy, gdy posiadasz własną działalność gospodarczą. Na początku możesz wystartować z biznesem nawet jeśli nie posiadasz zarejestrowanej firmy. W tym przypadku nie możesz jednak przekroczyć określonej przez ZUS kwoty. Z przychodu, jaką stanowi w tym przypadku narzucona przez ciebie marża, musisz jednak rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Warto jednak mieć na uwadze, że hurtownie niechętnie godzą się na współpracę ze sprzedawcami, którzy nie posiadają zarejestrowanej działalności gospodarczej.
Dropshipping – porady
Decydując się na dropshipping, warto przeprowadzić dokładne badanie rynku – istotne jest rozeznanie się, czy konkurencja również korzysta z tego modelu sprzedaży oraz poznanie jej oferty, aby móc swoim klientom przedstawić jeszcze korzystniejsze warunki. Postaraj się stworzyć też unikalną ofertę sprzedażową, co pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że posiadanie własnego biznesu wymaga stałego trzymania ręki na pulsie, dlatego też dokładnie monitoruj wyniki sprzedaży.
Zanim podejmiesz współpracę z dostawcą, określ dokładne warunki dotyczące reklamacji oraz zwrotów towaru. Przed podpisaniem umowy upewnij się również, że sprzedawane w twoim sklepie produkty będą dobrej jakości, gdyż w przeciwnym razie zadziała to na twoją niekorzyść. Kiedy znajdziesz rzetelną hurtownię, stale poszerzaj swoją ofertę, aby przyciągać jak największe ilości klientów. Dbaj o regularną promocję swojego sklepu oraz sprawny przebieg transakcji dokonywanych przez twoich klientów.