Na czym polega praca z agencjami SEO?

Pozycjonowanie, jak sama nazwa wskazuje, polega na poprawie pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Z reguły proces ten można zrealizować samodzielnie, za pośrednictwem freelancera oraz z agencjami SEO, które na rynku pozycjonerskim cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Każda witryna dostępna w sieci ma przez algorytm Google przyznaną konkretną pozycję w listingu. Zazwyczaj na wysokie pozycje docierają wyłącznie witryny poddane skomplikowanemu pozycjonowaniu, podczas gdy na ostatnich stronach listingu SERP (Search Engine Results Page) znajdują się strony bez zaplecza SEO. A jest o co walczyć – internauci do przeszukiwania sieci wykorzystują zazwyczaj właśnie wyszukiwarkę Google.

Agencje SEO – podstawa pozycjonowania w sieci

Współpraca z agencjami SEO opiera się na pisemnej umowie, która zawiera szereg wymagań i obowiązków. Znajdziemy w niej także model ustalania ceny, a także oczekiwania przedsiębiorcy względem ostatecznej pozycji w wyszukiwarce Google. Agencje z reguły do rozliczeń wykorzystują dwa warianty – abonament i opłata za rezultaty.

Warto zacząć od tej drugiej opcji. W jej przypadku przedsiębiorca musi uiścić odpowiednią opłatę dopiero za wypozycjonowania konkretnej frazy kluczowej, przez co nie angażuje swoich funduszy aż do czasu, gdy nie zauważy rezultatów. To bardzo bezpieczne, lecz także dość kosztowne rozwiązanie. Przedsiębiorca nie jest bowiem w stanie przewidzieć tego, na jaką kwotę zostanie wystawiona faktura za ubiegły miesiąc. W jednym może być bardzo niska, gdyż np. dobrze wypozycjonowała się jedna czy dwie frazy kluczowe, podczas gdy w innym miesiącu proces pozycjonowania był bardziej owocny.

W przypadku abonamentu jest nieco łatwiej. Przedsiębiorca musi uiszczać opłatę w ustalonej wysokości co miesiąc, bez względu na rezultaty i wyniki pozycjonowania. To tańsze i bardziej przewidywalne rozwiązanie, jednak także mniej bezpieczne w przypadku, gdy chcemy podjąć współpracę z nową agencją, bez ugruntowanej pozycji na rynku.

Na czym polega pozycjonowanie przez agencje SEO?

Pozycjonowanie z agencjami SEO jest bardzo proste i sprowadza się jedynie do podpisania umowy, udostępnienia witryny oraz bazy danych i ustalenia innych aspektów technicznych. Całą pracą zajmują się specjaliści. Pozycjonerzy dokładnie planują strategię działania, programiści modyfikują kod źródłowy pod wymagania algorytmu Google, a copywriterzy redagują nowe treści na witrynę nasycone frazami kluczowymi. Przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu firmy i bieżącej obsłudze zamówień, podczas gdy pozycjonowaniem zajmą się zespoły najlepszych specjalistów w sieci.

Rezultaty pozycjonowania

Bardzo istotne są rezultaty pozycjonowania. Proces ten poprawia pozycję danej witryny WWW i ma wpływ przede wszystkim na jej widoczność w wyszukiwarce Google, która dla wielu przedsiębiorców stanowi podstawową i największą bazę klientów. Każdy internauta z reguły znajduje odpowiedź na swoje pytanie wpisane w pole wyszukiwania na pierwszej lub drugiej stronie wyników i rzadko zagląda głębiej, dlatego jest o co walczyć.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.