Jak wygląda tworzenie stron internetowych

Strona internetowa jest kluczowym wymogiem istnienia nie tylko w Internecie ale również w biznesie. Każda profesjonalna firma posiada swoją stronę www oraz zajmuje się jej promocją. Można na niej znaleźć informacje o firmie, ofertę, galerię zdjęć, dane kontaktowe czy media społecznościowe i blog. Założenie takiej witryny często bywa kłopotliwe dla osoby, która nigdy się tym nie zajmowała. Jest kilka możliwości utworzenia strony www – generator stron, freelancer zajmujący się ich projektowaniem lub skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej.

Projektowanie stron internetowych w zdecydowanej większości stało się zadaniem zlecanym profesjonalnym agencjom interaktywnym czyli firmom programistycznym specjalizującym się w tworzeniu stron www czyli webdesign’ie. W ofercie agencji interaktywnych najczęściej znajdziemy kompleksową obsługę firmy w Internecie tj. strony i sklepy internetowe, e-marketing, pozycjonowanie, usługi graficzne, prowadzenie mediów społecznościowych czy też stałą opiekę nad witryną. Jak wybrać dobrą agencję interaktywną? Zadanie jest dosyć proste – należy przeanalizować dotychczas wykonane prace czyli portfolio, marki dla których były realizowane zlecenia, opinie w Internecie oraz umówić się na spotkanie. Jeżeli np. szukamy agencji interaktywnej zajmującej się projektowaniem stron internetowych z Warszawy, w której również mieszkamy lub przebywamy, możemy odbyć spotkanie osobiście w siedzibie tej firmy programistycznej. Jeżeli natomiast mieszkamy poza Warszawą, warto umówić się na spotkanie online poprzez Google Meet, Skype czy Zoom. Podczas takiej rozmowy jesteśmy w stanie określić profesjonalizm podejścia, zaangażowanie zespołu oraz propozycje rozwiązań dotyczących naszej nowej strony internetowej. Warto zauważyć, że odległość w dzisiejszych czasach nie stanowi większej bariery podczas realizacji zleceń informatycznych. Wszystko można ustalić poprzez e-mail, komunikator internetowy czy telefon.

Proces tworzenia strony internetowej

Pracę na projektem witryny rozpoczyna się od analizy potrzeb i opracowania makiety funkcjonalności UX. Na tym etapie jesteśmy wstanie określić i ustalić zasadę działania naszej nowej strony internetowej oraz jej funkcjonalność. Kolejnym krokiem jest przygotowanie projektu graficznego strony głównej oraz poszczególnych podstron i modułów takich jak panel logowania i rejestracji czy formularz zapytania. Gdy projekt graficzny jest gotowy i w pełni zaakceptowany przez klienta, pracę rozpoczyna frontend’owiec. Jego zadaniem jest pocięcie grafik oraz ich zaprogramowanie do HTML5/CSS3 oraz zastosowanie wszelkich pozostałych rozwiązań typu Bootstrap, jQuery itp. Tak przygotowany frontend strony www pozwoli na prawidłowe wyświetlanie (responsywność RWD) projektu na różnych rozmiarach ekranów zarówno komputerowych jak i urządzeń mobilnych typu smartfony i tablety. Kolejnym etapem projektowania strony internetowej jest praca programisty od backend’u. Najczęściej ten programista używa PHP (czasem NodeJS), Java Script, MySQL. Jego zadaniem jest wykonanie pełnej funkcjonalności witryny oraz przygotowanie panelu zarządzania treścią CMS. Rozwiązania te mogą być oparte o autorski kod lub gotowy silnik np. WordPress lub Joomla. Na dzień dzisiejszy numerem jeden jest system WordPress, na którym postawione jest najwięcej stron na świecie. Jest to bardzo wydajny i dopracowany CMS, jego zaletami są: łatwość obsługi, duże możliwości rozbudowy oraz szerokie spektrum zastosowań. Można na nim oprzeć strony internetowe, sklepy www, portale informacyjne i platformy korporacyjne. Dopasowanie odpowiednich rozwiązań zależy od potrzeb projektowych i biznesowych. System WordPress jest bardzo dobrym rozwiązaniem w zastosowaniu witryn firmowych natomiast nie do końca sprawdzi się przy specyficznych projektach np. platformach crowdfundingowych i tokenizacyjnych, które wymagają zazwyczaj nietypowych i dedykowanych rozwiązań. W przypadku platform tokenizacyjnych w grę wchodzi połączenie systemu webowego z technologią Blockchain. Tokenizacja polega na emitowaniu tokenów opartych na Blockchainie np. Ethereum oraz ich sprzedaży i dystrybucji poprzez witrynę www do inwestorów.

Tworzenie strony internetowej jest jednym z elementów zaistnienia w Internecie. Oprócz samego jej zaprogramowania jest jeszcze kilka kroków do pełnej widoczności witryny i uzyskania wysokiej skuteczności z jej posiadania. Wykonaną stronę internetową należy podwiesić na wydajnym i szybkim hostingu oraz rozpocząć prace pozycjonerskie aby nasza strona www wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Dosyć istotne jest również prowadzenie bloga na stronie, na którym sukcesywnie powinniśmy dodawać aktualności, wydarzenia z życia firmy, nowości w branży. Treści na blogu mają za zadanie angażować odbiorców oraz pozytywnie wpływają na wyniki pozycjonowania. Dodatkowo należy zadbać o profile na mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter czy Instagram.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *