Efektywna obsługa social media – jak to robić dobrze?

Nowoczesne prowadzenie działalności gospodarczej wymaga korzystania z nowych, do niedawna nieznanych narzędzi. Jednym z nich są media społecznościowe. Już samo posiadanie profilu w popularnych social mediach daje malutki plus do prowadzonej działalności, a dobrze obsługiwane konto może przynieść spore zyski.

Wybór serwisu społecznościowego

W sieci funkcjonuje wiele serwisów społecznościowych, z których korzystają różni użytkownicy. Jedne z nich podbijają serca młodych, inne kierowane są do poważnych biznesmenów a jeszcze inne do osób zajmujących się rękodziełem czy sztuką. Wybranie odpowiedniego medium dla siebie to jeden z najważniejszych elementów efektywnego prowadzenia social mediów. Profil w nieodpowiednio dobranym serwisie będzie kosztował sporo pracy a nie przyniesie żadnych zysków.

Treść skrojona na miarę

Nawet idealny dobór medium nie gwarantuje efektywności, jeśli obsługa social mediów nie jest odpowiednia. Jednym z najważniejszych elementów jest dobór treści. Profesjonalnie obsługiwane konto społecznościowe porusza jedną, ściśle związaną z właścicielem konta, tematykę. Posty różnią się od siebie i przedstawiają informacje z różnych źródeł. Najlepiej postrzegane są profile tematyczne zawierające ciekawostki, kolorowe grafiki tematyczne, linki do artykułów związanych z poruszanym zagadnieniem, ale również informacje o firmie i jej produktach. W żadnym razie profil nie powinien być słupem ogłoszeniowym, ponieważ nikt nie lubi ciągle powtarzających się reklam.

Wygląd ma znaczenie

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wrzucić zdjęcie zrobione aparatem i dodać kilka słów opisu, aby zachwycić internetowych znajomych. Publikowane posty były mało charakterystyczne i można było je przypisać niemal każdemu użytkownikowi. Dziś od firm wymaga się znacznie więcej. Profesjonalne konto społecznościowe powinno mieć nie tylko spójną treść, ale także wygląd. Zdjęcia i grafiki publikowane na koncie powinny być charakterystyczne dla marki i rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Dziś już nie wystarczy fotka z aparatu, konieczne jest jej opracowanie graficzne. Obsługa social media musi być doskonała zarówno, jeśli chodzi o treść jak i wygląd profilu.

Jeśli konto nie spełnia swoich zadań?

Obsługa mediów społecznościowych jest bardzo prosta. Dają sobie z nimi radę nawet dzieci. Niemniej jednak, aby prowadzony profil firmowy przyciągał uwagę potencjalnych klientów i zachęcał ich do zakupu towarów lub usług, nie wystarczy opanowanie publikacji postów. Konieczne jest stworzenie planu publikacji, dostosowanie opisów i wyglądu grafik a także systematyczne i stałe działanie w zakresie obsługi konta. Jest to bardzo wymagające zadanie, dlatego warto zastanowić się nad zatrudnieniem firmy specjalizującej się w prowadzeniu marketingu w social mediach. W większości wypadków koszty poniesione na profesjonalnie prowadzone konto społecznościowe szybko zwracają się, a nierzadko pojawiają się także dodatkowe zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *